Interview met Drukzo
Een goede eerste indruk blijft hangen en is dus des te meer van belang, zeker in de bedrijfswereld. Of je nu met je bedrijf op een beurs nieuwe klanten wil ronselen, jouw bedrijfspand wil laten opvallen of goed naar voor wil komen tijdens een klantenbezoek, Drukzo heeft het gepaste drukwerk waarmee je groots kan uitpakken. Het houdt hierbij niet op bij het voordelig drukken van jouw zelfontworpen, want ook zeefdrukvlaggen, spandoeken, relatiegeschenken en tientallen andere producten kan je er in jouw huisstijl laten hullen.
“Zonder Moeite, Zo Geregeld” is de fraaie slogan van deze online drukspecialist, dewelke ook van toepassing is op het bestellen van fotodrukwerk zoals canvassen, foto’s op hout en aluminium en andere creatieve uitwerkingen van foto’s. Ook particuliere online shoppers kunnen bij Drukzo makkelijk terecht om via een leuke tool jouw foto’s in kunstwerken om te toveren. De Marketing Manager van de gepassioneerde equipe bij Drukzo is de geknipte persoon om er ons alles over te vertellen in dit interview.
Wat is jouw rol binnen het Drukzo.be-team?
Als Marketing Manager van Drukzo probeer ik het bestellen van drukwerk zo makkelijk mogelijk te maken. Dit doen we door de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, door bijvoorbeeld een online ontwerptool. Door feedback van onze klanten te verzamelen maken we de website elke dag een beetje beter. We proberen de prijs zo laag mogelijk te houden, zodat we drukwerk toegankelijk kunnen houden. Ook voor kleine bedrijven. Daarnaast voegen we continue nieuwe producten toe, zodat onze klant zich nog beter kan promoten.
Waarom moeten we voor Drukzo kiezen voor het bestellen van drukwerk?
Bij veel andere drukwerk aanbieders is het vaak een crime om zelf je drukwerk te regelen. Bij Drukzo kan iedereen bestellen, op een snelle, eenvoudige en goedkope manier. We kunnen de laagste prijzen van de Benelux garanderen door ons schaalvoordeel. Daardoor kunnen we bestellingen combineren en nog voordeliger produceren. Die ‘winst’ rekenen we uiteraard door aan de klant.
Is jullie webshop ook toegankelijk voor particulieren?
Zeker, we hebben zelfs een hele fotofunctionaliteit ontwikkeld voor de particuliere markt. Hiermee kunnen klanten hun foto uploaden en deze direct geprojecteerd zien op al onze fotoproducten. Ook dit is weer zo’n truc die het bestellen makkelijk maakt.
Welke fotoartikelen zijn tegenwoordig populair bij jullie?
Een foto op canvas blijft het meest bestelde fotoproduct. Maar toch zien we dat sommige klanten ook iets meer bijzonders aan de muur willen. Die kiezen bijvoorbeeld voor een foto op hout of aluminium, waardoor hun foto een hele andere dimensie krijgt.
Welke tips heb je voor zij die voor het eerst online drukwerk bestellen?
Zorg dat je bij een partij bestelt die vertrouwen uitstraalt en duidelijk aan je kan laten zien wat je bestelt. Het zegt jou als klant namelijk niks als je een ‘250 grams gesatineerde MC’ flyer besteld. Maar kan de website jou laten zien hoe zo’n medium dikke, glanzende flyer eruit ziet, dan kan je een stuk meer gerustgesteld bestellen. Pas ook op met verborgen kosten, sommige aanbieders rekenen nog vele extra kosten door.
Welke essentiële huisstijlartikelen worden nog te vaak over het hoofd gezien door bedrijfsleiders?
Veel bedrijfsleiders hebben hun visitekaartjes, briefpapier en enveloppen wel in orde. Dit zijn eigenlijk must-haves; ze zorgen voor een professionele uitstraling en positieve merkbeleving. Vaak wordt de aankleding van het pand over het hoofd gezien. Met een spandoek met wandframe, een aantal vlaggen en een stoepbord valt je bedrijfspand veel meer op en lopen bezoekers je niet zomaar voorbij.
Wat is jouw persoonlijke top 3 favoriete producten verkrijgbaar in jullie shop?
We verkopen heel veel flyers, folders en posters. Door de grote schaalvoordelen kunnen deze producten in grote aantallen spotgoedkoop geproduceerd worden. Hiermee is dus voor een lage prijs een grote marketing campagne te realiseren: erg interessant voor veel klanten.
Hoe is het om bij Drukzo te werken?
Uitdagend! We hebben een erg jong, maar ambitieus team met een hele duidelijke missie: Drukwerk bestellen makkelijk maken. Voor iedereen. Overal.
Iedereen staat volledig achter deze missie en wil er vol voor gaan. Dat is de reden dat we 2 jaar na de start al in 5 Europese landen succesvol actief zijn. De ambities reiken nog veel verder. Daardoor houden we elkaar scherp en worden we elke dag beter. Er is geen betere plek om jezelf te ontwikkelen.
Welke andere online winkels, websites zijn jullie fan van?
Dat zijn vooral andere winkels waar klantbeleving voorop staat. Het Nederlandse Coolblue is een heel goed merk en daar proberen we veel van te leren.
Hartelijk bedankt aan Drukzo voor dit leuke interview!