Interview met PrintConcept.be
PrintConcept.be was één van de pioniers in het online aanbieden van drukwerk, en is uitgegroeid tot een wereldspeler binnen haar vak. Het gamma aan “indrukwekkend drukwerk” zoals PrintConcept.be haar meesterwerkjes mooi noemt is inmiddels flink uitgebreid. Zo vind je er naast de onmisbare klassiekers ook beeldige wanddecoraties, banners, immoborden en andere producten waarmee elk bedrijf groot en klein haar bedrijfsidentiteit nog mooier in de verf kan zetten. Inmiddels is er ook een uitgebreid eco-gamma verkrijgbaar, en maakt de dienst PrintCloud het extra makkelijk om ten allen tijde de huisstijl te bewaken door het personaliseren van templates doodeenvoudig te maken.
We gingen eens luisteren bij Tom, één van de medewerkers van het marketing team bij PrintConcept, om meer te weten te komen over deze online drukspecialist.
Wat is jullie taak binnen het PrintConcept.be team?
Het marketingteam houdt zich bezig met de online en offline promotie van PrintConcept.be. Dat betekent elke dag met de neus in de cijfers duiken en kijken hoe we het onze klanten makkelijker kunnen maken om ons online te vinden en een bestelling te plaatsen.
Waarom moeten we beroep doen op PrintConcept.be, en niet een andere online drukspecialist?
Daar kunnen we 3 goeie redenen voor geven:
- PrintConcept.be bestaat een pak langer dan een aantal nieuwe spelers op de markt. Op die ervaringen rekenen onze klanten elke dag om hun drukwerk piekfijn af te werken.
- Onze productie gebeurt in België en niet ver over de grenzen waardoor we kort op de bal kunnen spelen.
- We bieden een veel breder gamma aan én geven klanten ook de mogelijkheid om via ‘offerte op maat’ drukwerk te bestellen, wat niet online wordt aangeboden.
Welke artikelen zijn tegenwoordig hot en trending?
Klassiekers zoals flyers, affiches, folders, visitekaartjes en brochures blijven het goed doen, zeker nu we al onze prijzen van een groot aantal van deze producten hebben aangepast. Maar we merken dat onze klanten vaker op zoek zijn naar een manier om dat klassiek drukwerk op te waarderen met bijvoorbeeld een mat laminaat, soft touch-laminaat of UV-spotlak. Ze zijn ook op zoek naar een one-stop-shop, een plek waar ze ook t-shirts kunnen bestellen, een groot paneel, wanddecoratie,…
Kan je ons wat meer vertellen over jullie PrintCloud?
Grotere bedrijven of organisaties besteden vaak veel tijd om het drukwerk onder controle te houden. Een goeie huisstijl creëren betekent een flinke investering en het is zonde dat veel bedrijven of organisaties onder tijdsdruk, of omdat intern de kennis ontbreekt, die huisstijl niet consequent toepassen. Een PrintCloud is daar een oplossing voor; alle templates van bijvoorbeeld de naamkaartjes worden opgeladen, waardoor intern de secretaresse of marketingverantwoordelijke vlot de tekst op het kaartje kan aanpassen en bestellen. 24u/24 toegankelijk, 100% veilig.
Van welke kortingen en promo’s kunnen we bij PrintConcept.be doorgaans profiteren?
PrintConcept.be probeert eerst en vooral in het algemeen een correcte en scherpe prijs te bieden voor alle drukwerk. Daarnaast worden regelmatig acties georganiseerd waarbij we een product in de kijker willen zetten. Om daarvan op de hoogte te blijven raden we aan om in te schrijven op onze nieuwsbrief of om regelmatig een kijkje op onze website te nemen.
Kunnen ook particulieren vlot bij jullie terecht?
Het mooie aan PrintConcept.be is dat we net drukwerk toegankelijk hebben gemaakt voor iedereen, ook voor particulieren. En hoewel drukwerk vooral een zaak is van kleine en grote bedrijven stijgt het aandeel van particulieren jaar na jaar. Onze site is toegankelijk en begeleidt je stap voor stap door het bestelproces. Je kan vlot en zonder echte kennis van drukwerktechnologie een bestelling plaatsen.
Welke producten worden nog te vaak over het hoofd gezien om een goede huisstijl compleet te maken?
Uiteraard heb je de klassiekers: visitekaartjes, briefpapier, enveloppen en groetenkaartjes. Die heb je gewoon nodig om als bedrijf geloofwaardig over te komen, maar los daarvan hangt het vooral af van de doelstelling van het bedrijf en de sector. Is het bedrijf vaak aanwezig op beurzen en events, dan hebben we daar een specifiek en ruim gamma dat inspeelt op die vraag. Is het bedrijf afhankelijk van veel offline promotie, dan kunnen we daar ook op inspelen, zelfs via ‘offerte op maat’ waar je extra services zoals postbedeling of affichage kunt aanvragen.
Wat zijn enkele van de andere shops, merken waar jullie fan van zijn?
We houden vooral de evoluties in de gaten van grote spelers zoals Amazon en Zalando. De manier waarop ze zo’n breed gamma kunnen combineren met een ongelooflijk eenvoudige bestelprocedure is iets waar alle e-commerce sites van kunnen leren.
Hoe is het om bij PrintConcept.be te werken?
Dat is vooral elke dag met plezier komen werken, een leuke, jonge groep die dag na dag bezig is om een vrij traditioneel product beschikbaar te maken voor iedereen. Het is hard werken, maar met de breedst mogelijke glimlach.
Wat moeten we zeker nog weten over PrintConcept.be?
Drukwerk is voor iedereen toegankelijk, en PrintConcept.be helpt je op weg.
We bedanken graag het PrintConcept.be marketingteam om mee te werken aan dit interview!